ne/laiko nervai, 2023
Vitrininio pobūdžio galerijoje apiece, kurios strategija yra autonomiška kūrinio raiška, atidaroma Adomo Žudžio paroda. Menininkas atsisako tradicinio parodos žanro ir ekspoziciją išskaido į dvi – vidaus ir išorės – dalis arba tarpusavyje naviguojančias erdvines bei laikines sistemas. Vieną „sistemos“ dalį sudaro šalia apiece galerijos instaliuota ąžuolo šaknis, kurią pats menininkas iškasė gimtajame Šiaulių rajone. Tai žaibo nutrenkto kelių šimtų metų senumo medžio šaknų masyvas.
Galingo medžio šaknų raizgynė žiūrovams galimai asocijuosis su daug diskusijų bei pasipiktinimų keliančia sveikų medžių kirtimo miestuose tema. Be šio žmones vienijančio ir į protestų grupes jungiančio klausimo, kūrinyje koduojamas ir kitas aspektas – „grįžimo prie šaknų“. Tačiau patį menininką labiau domina ne biologinės sąveikos, bet mūsų mąstymo ir skaitmeninių programų sukonstruota nūdienos aplinka. A. Žudys imasi ne biologinio, o elektroninio „žinojimo sistemų“ kvestionavimo.
Anot menininko, tai „bandymas suprasti komplikuotą ir nebesuvokiamu tampantį pasaulį bei sukurti naviguojančią žinių sistemą, pagrįstą mitologiniais, kibernetiniais ir natūraliais bei dirbtiniais artefaktais. O kadangi kibernetika ir kompiuteriai yra žmonių nervinės sistemos tęsinys, tai šaknis funkcionuoja ir kaip „interneto skulptūra“.
Galerijoje apiece menininkas pristato antrąją „sistemos“ dalį” - erdvėje levituojančią šaknies atšaką, padengtą aukso dulkėmis su ant grindų paguldyta juoda dėže. Objektų eksponavimo principas tampa pirmuoju alcheminio darbo žingsniu, palaipsniui atrandant negatyvumo, irimo, puvimo, praradimo procesus. Tai siejasi su mėginimu atvaizduoti tai, kas nesileidžia būti atvaizduojama, tačiau sudaro sąlygas institucinės vertės skliaustams, apjungiantiems ekspozicijos vidaus ir išorės dalis.
Parodos pavadinimas, kuris, anot A. Žudžio, skamba dviprasmiškai ir šiek tiek komiškai, yra aliuzija į skulptoriaus Philipo Pavia esė Excavations in non-history (1959), kurioje tyrinėjamos gamtos, meno ir sąmonės sąveikos. Šis tekstas paskatino menininką „raustis ne–ten“, sukurtiant „medinio“ interneto – mūsų nervų sistemos tęsinio – vaizdinį. Ne-laiko jungtys parodoje gali reikšti ir naują požemio šaknies prasiveržimą, ir protinį nuovargį, nervinio perdegimo sindromą, kurį patiriame skaitmeniškumu persmelktoje aplinkoje ir dėl to (ne)sąmoningai mėginame grįžti prie „šaknų“.
Parodos kuratorės – Milena Černiakaitė ir Aušra Trakšelytė
Parodos komunikacija – Menų komunikacija
Grafinis dizainas – Marek Voida
Parodą finansuoja Lietuvos kultūros taryba
//
nerves of non-time, 2023
Showcase gallery apiece, whose strategy centers around autonomous expression of artwork, opens an exhibition by Adomas Žudys. The artist abandons the traditional understanding of the exhibition space and splits it into two parts, an internal and an external one: these can also be said to be mutually navigable spatial and temporal systems. One part of the “system” consists of an oak root installed next to the gallery, which the artist himself dug up in his native Šiauliai region. It is a mass of roots from a tree that was struck by lightning several hundred years ago.
The viewers might associate these roots with currently much debated and outraged topic of cutting down healthy trees in cities. In addition to this issue, which unites people and brings them together into protest groups, the work also encodes another aspect, that of “returning to one's roots”. However, rather than biological interactions, the artist himself is more interested in the contemporary environ-ment constructed by our thinking and digital applications. Žudys does not question the biological, but rather the digital “systems of knowledge”.
According to the artist, it is “an attempt to understand a complicated world that is becoming incompre-hensible, and to create a navigable knowledge system based on mythological, cybernetic, natural, as well as artificial artifacts. And since cybernetics and computers are an extension of the human nervous system, the root also functions as a “Sculpture of the Internet”.
At the gallery apiece, the artist presents a root fragment levitating in space, covered in gold dust, with a black box laid on the floor. The principle of displaying objects becomes the first step of alchemical work, as one gradually discovers the processes of negativity, decay, rotting and loss. This is linked to the attempt at representing that which resists representation, but it also enables creating arches of insti-tutional value that unite the internal and external parts of the exhibition.
The title of the exhibition, which, according to Žudys, sounds ambiguous and somewhat comical, is an allusion to sculptor Philip Pavia's essay Excavations in non-history (1959), which explores the in-teractions between nature, art and consciousness. The text prompted the artist to “dig into non-correct areas” thus creating an image of a “wooden” Internet: an extension of our nervous system. The con-nections of non-time in the exhibition can mean both a new eruption of an underground root as well as mental fatigue or the nervous burnout syndrome that we experience in an environment permeated with digitality and which leads to us (un)consciously trying to return to our “roots”.
Exhibition curators: Milena Černiakaitė and Aušra Trakšelytė
Exhibition communication: Menų Komunikacija
Graphic design: Marek Voida
Exhibition funded by Lithuanian Council for Culture
More info: apiece I Adomas Žudys - nerves of non-time
Vitrininio pobūdžio galerijoje apiece, kurios strategija yra autonomiška kūrinio raiška, atidaroma Adomo Žudžio paroda. Menininkas atsisako tradicinio parodos žanro ir ekspoziciją išskaido į dvi – vidaus ir išorės – dalis arba tarpusavyje naviguojančias erdvines bei laikines sistemas. Vieną „sistemos“ dalį sudaro šalia apiece galerijos instaliuota ąžuolo šaknis, kurią pats menininkas iškasė gimtajame Šiaulių rajone. Tai žaibo nutrenkto kelių šimtų metų senumo medžio šaknų masyvas.
Galingo medžio šaknų raizgynė žiūrovams galimai asocijuosis su daug diskusijų bei pasipiktinimų keliančia sveikų medžių kirtimo miestuose tema. Be šio žmones vienijančio ir į protestų grupes jungiančio klausimo, kūrinyje koduojamas ir kitas aspektas – „grįžimo prie šaknų“. Tačiau patį menininką labiau domina ne biologinės sąveikos, bet mūsų mąstymo ir skaitmeninių programų sukonstruota nūdienos aplinka. A. Žudys imasi ne biologinio, o elektroninio „žinojimo sistemų“ kvestionavimo.
Anot menininko, tai „bandymas suprasti komplikuotą ir nebesuvokiamu tampantį pasaulį bei sukurti naviguojančią žinių sistemą, pagrįstą mitologiniais, kibernetiniais ir natūraliais bei dirbtiniais artefaktais. O kadangi kibernetika ir kompiuteriai yra žmonių nervinės sistemos tęsinys, tai šaknis funkcionuoja ir kaip „interneto skulptūra“.
Galerijoje apiece menininkas pristato antrąją „sistemos“ dalį” - erdvėje levituojančią šaknies atšaką, padengtą aukso dulkėmis su ant grindų paguldyta juoda dėže. Objektų eksponavimo principas tampa pirmuoju alcheminio darbo žingsniu, palaipsniui atrandant negatyvumo, irimo, puvimo, praradimo procesus. Tai siejasi su mėginimu atvaizduoti tai, kas nesileidžia būti atvaizduojama, tačiau sudaro sąlygas institucinės vertės skliaustams, apjungiantiems ekspozicijos vidaus ir išorės dalis.
Parodos pavadinimas, kuris, anot A. Žudžio, skamba dviprasmiškai ir šiek tiek komiškai, yra aliuzija į skulptoriaus Philipo Pavia esė Excavations in non-history (1959), kurioje tyrinėjamos gamtos, meno ir sąmonės sąveikos. Šis tekstas paskatino menininką „raustis ne–ten“, sukurtiant „medinio“ interneto – mūsų nervų sistemos tęsinio – vaizdinį. Ne-laiko jungtys parodoje gali reikšti ir naują požemio šaknies prasiveržimą, ir protinį nuovargį, nervinio perdegimo sindromą, kurį patiriame skaitmeniškumu persmelktoje aplinkoje ir dėl to (ne)sąmoningai mėginame grįžti prie „šaknų“.
Parodos kuratorės – Milena Černiakaitė ir Aušra Trakšelytė
Parodos komunikacija – Menų komunikacija
Grafinis dizainas – Marek Voida
Parodą finansuoja Lietuvos kultūros taryba
//
nerves of non-time, 2023
Showcase gallery apiece, whose strategy centers around autonomous expression of artwork, opens an exhibition by Adomas Žudys. The artist abandons the traditional understanding of the exhibition space and splits it into two parts, an internal and an external one: these can also be said to be mutually navigable spatial and temporal systems. One part of the “system” consists of an oak root installed next to the gallery, which the artist himself dug up in his native Šiauliai region. It is a mass of roots from a tree that was struck by lightning several hundred years ago.
The viewers might associate these roots with currently much debated and outraged topic of cutting down healthy trees in cities. In addition to this issue, which unites people and brings them together into protest groups, the work also encodes another aspect, that of “returning to one's roots”. However, rather than biological interactions, the artist himself is more interested in the contemporary environ-ment constructed by our thinking and digital applications. Žudys does not question the biological, but rather the digital “systems of knowledge”.
According to the artist, it is “an attempt to understand a complicated world that is becoming incompre-hensible, and to create a navigable knowledge system based on mythological, cybernetic, natural, as well as artificial artifacts. And since cybernetics and computers are an extension of the human nervous system, the root also functions as a “Sculpture of the Internet”.
At the gallery apiece, the artist presents a root fragment levitating in space, covered in gold dust, with a black box laid on the floor. The principle of displaying objects becomes the first step of alchemical work, as one gradually discovers the processes of negativity, decay, rotting and loss. This is linked to the attempt at representing that which resists representation, but it also enables creating arches of insti-tutional value that unite the internal and external parts of the exhibition.
The title of the exhibition, which, according to Žudys, sounds ambiguous and somewhat comical, is an allusion to sculptor Philip Pavia's essay Excavations in non-history (1959), which explores the in-teractions between nature, art and consciousness. The text prompted the artist to “dig into non-correct areas” thus creating an image of a “wooden” Internet: an extension of our nervous system. The con-nections of non-time in the exhibition can mean both a new eruption of an underground root as well as mental fatigue or the nervous burnout syndrome that we experience in an environment permeated with digitality and which leads to us (un)consciously trying to return to our “roots”.
Exhibition curators: Milena Černiakaitė and Aušra Trakšelytė
Exhibition communication: Menų Komunikacija
Graphic design: Marek Voida
Exhibition funded by Lithuanian Council for Culture
More info: apiece I Adomas Žudys - nerves of non-time